Nieuws Jaarverslag 2018 ‘We share the future’

2018 was het jaar dat Niketan zich alweer 20 jaar inzet om kinderen en jongeren met een complexe verstandelijke beperking in Bangladesh te ondersteunen.

In 2018 ondersteunde we 558 kinderen en hun ouders. 27 kinderen stroomde door naar inclusief onderwijs, 4o kinderen / jongeren stroomde uit en 70 nieuwe kinderen meldde zich.

In de afgelopen 20 jaar heeft Niketan veel geleerd. Deze kennis en ervaring hebben we in 2018 verwerkt in korte instructie video’s die ouders en community workers kunnen helpen om zelf betere zorg te bieden aan hun complex gehandicapte jonge kind. Ook ontwikkelde Niketan dit jaar de statafel, een slim actief hulpmiddel waarin het kind op ooghoogte met iemand contact kan maken, kan spelen of zelfs leren. Bovendien worden ze door onze jongeren in de houtwerkplaats gemaakt. Een win-win-win dus!

De Bengaalse overheid heeft het harde werk van Niketan herkend en heeft oprichtster Antoinette dit jaar in het zonnetje gezet door haar de Unsung Women Nation Builders 2018 Award uit te reiken. Dankzij deze bijzondere onderscheiding heeft Niketan meer naamsbekendheid gekregen en steunen lokale beroemdheden uit muziek en cultuur als Ambassadeur nu het werk van Niketan.

De financiële steun voor ons werk was vergelijkbaar met andere jaren. Naast donaties uit Nederland ontvangen we nu ook regelmatig donaties in Bangladesh zelf. Het slechte nieuws is dat een paar belangrijke Nederlandse financiers hebben aangegeven voor 2020 geen bijdragen meer te kunnen geven. Dat scheelt ons 70.000 euro, waarvoor we andere bronnen moeten vinden. Uw hulp daarbij is heel welkom.

Wilt u meer lezen?

Download het jaarverslag om meer te lezen. U vindt onder andere informatie over onze projecten, resultaten, bijzondere acties, en onze toekomstplannen. Bent u geïnteresseerd in de cijfers lees dan onze jaarrekening.

28 maart 2024 Ben jij gelukkig?

Geluk is voor iedereen anders, maar het gevoel ontstaat van binnenuit. Vele factoren beïnvloeden je gevoel van geluk.

11 december 2023 Hebben kinderen met een beperking ook rechten?

Kinderen hebben rechten, ze zijn tenslotte ook mensen. Alle mensenrechten gelden ook voor alle kinderen. Het maakt niet…